Min hest fungerede ikke gennem længere tid. Dyrlæge mente det var rodstumper fra ulvetænder, og øvrige behandlere behandlede lidt hist her.
Efter genopstart i ridning efter ejers fødsel, viste hest tydlig konfliktadfærd, og gjorde det faktisk også uden for ridebanen, men ingen øjne var kompetente nok til at se en hest i enorm smerte.
Udredning hos dyrlæge sagde slidgigt i forben og sikkert andre steder plus kompensatoriske spændinger i ryg og lænd. Dyrlægens først ord om hele hestens historie var: “ hvad vil du med”,
Underforstået at en aflivning kunne være et bud.
Jeg prøvede forskellige ledprodukter uden nogen ændring i halthed og smerteadfærd! Min Aller sidste forsøg var at give RC en chance. Jeg bestilte Peak performance og salt - salt blev jeg obs på efter at have nærlæst alle vejledninger og blogindlæg fra RC. Jeg har altid betalt mig fra i opstaldning til at der for styr på foder, men INGEN har kendt til vigtigheden i salt, desværre heller ikke mig selv..
Jeg så efter en uge de første vilde forandringer i smerteadfærd! Hesten der ALDRIG har kunne hentes ind fra fold eller kunne fanges, vil pludselig snakke og med ind!
Herfra går det lige så stille lidt bedre, og lidt bedre. Efter 5 måneder på RC kostplan med PP, +fibermash, salt og senest soyaskrå, har dyrlægen erklæret hesten haltfri! Nu starter en ny rejste med genoptræning - stærkt understøttet af RC’s produkter og med ro i maven om at hesten er dækket fuldstændigt ind efter alle kunstens regler.
Jeg kommer aldrig til at vælge andet.